Trendy w dziedzinie płynów hamulcowych

Rozwój konstrukcji samochodów w kierunku poprawy oszczędności paliwa i obniżenia emisji gazów wydechowych doprowadziła do produkcji pojazdów o wyższej mocy oraz obniżonym poziomie emisji zanieczyszczeń, za cenę wyższych temperatur pod pokrywą komory silnika.

Obecnie większość producentów (OEM) wymaga, aby płyn klasy DOT 3 lub DOT 4 wykazywał odporność na ten zakres temperatur i innych parametrów użytkowych.

Obecnie organizacje normalizacyjne nie prowadzą żadnych prac nad nowymi specyfikacjami.

Niemniej każdy producent wprowadza lub już wprowadził własne specyfikacje bazujące na oficjalnych specyfikacjach DOT 3 i DOT 4, które przewidują dodatkowe testy i surowe limity. Jest to rodzaj specyfikacji płynu hamulcowego DOT 4 + lub Super DOT 4.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

X

Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz stosowanie plików cookies (tzw. ciasteczka) i innych technologii w celach statystycznych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Kliknij, aby uzyskać więcej inofrmacji.