Jak wymienić płyn hamulcowy?

Wymianę płynu hamulcowego należy przeprowadzać regularnie.

Płyn hamulcowy pochłania wodę z powietrza dlatego wraz z upływem okresu żywotności płynu jego temperatura wrzenia ulega obniżeniu. Skutkiem tego jest obniżenie skuteczności hamowania lub jego całkowity brak. Płyn hamulcowy należy regularnie wymieniać, aby utrzymać sprawność układu hamulcowego. 
Sposób uzupełnienia poziomu płynu hamulcowego jest bardzo prosty. Należy sprawdzić, czy poziom płynu hamulcowego znajduje się pomiędzy oznaczeniami MIN i MAKS na zbiorniku. Jeśli poziom płynu hamulcowego znajduje się poniżej oznaczenia MIN, należy skontaktować się z mechanikiem.
Przed przystąpieniem do dolewania płynu hamulcowego, należy mieć świadomość, że w normalnych warunkach ta czynność nie powinna być konieczna. Płyn hamulcowy nie ulega zużyciu. Przyczyną niskiego poziomu płynu hamulcowego mogą być zużyte okładziny hamulcowe lub wyciek z układu hydraulicznego. Płynu hamulcowego nie należy dolewać w przypadku pustego zbiornika lub możliwości dociśnięcia pedału do podłogi. Układ hamulcowy musi być szczelny. Do momentu przeprowadzenia naprawy przez wykwalifikowanego mechanika samochodu nie należy używać.

Więcej informacji na ten temat:

Różnica pomiędzy płynem hamulcowym i płynem wspomagania układu kierowniczego
Są wyprodukowane z różnych substancji i mają odmienne przeznaczenie. Mają lepkość specjalnie dostosowaną do pracy w odpowiednich układach: płyn hamulcowy do układu hamulcowego, a płyn wspomagania układu kierowniczego do układu kierowniczego. Elastomery używane w tych układach są dostosowane do używania tych cieczy i mogą ulec uszkodzeniu w przypadku użycia niezgodnego z przeznaczeniem. Cieczy tych w żadnym przypadku nie należy mieszać.

Przeznaczenie płynu wspomagania układu kierowniczego
Płyn wspomagania układu kierowniczego jest cieczą hydrauliczną przeznaczoną do stosowania w układach kierowniczych. Płyn przepływa przez pompę wspomagania układu kierowniczego, która pompuje płyn wspomagania, tak aby pomóc w obracaniu kierownicą.

Sposób dolewania płynu wspomagania układu kierowniczego
Należy zlokalizować zbiornik płynu wspomagania układu kierowniczego. Zwykle znajduje się w komorze silnika, przy silniku lub w jego pobliżu oraz może być wykonany z tworzywa sztucznego. Zbiornik należy przetrzeć za pomocą czystej szmatki, aby sprawdzić poziom płynu. W normalnych warunkach płyn wspomagania nie ulega zużyciu. Poziom płynu powinien znajdować się pomiędzy oznaczeniem MAKS i MIN na zbiorniku. Jeśli poziom płynu znajduje się poniżej oznaczenia MIN, układ może być nieszczelny i należy skontaktować się z mechanikiem. Aby utrzymać układ kierowniczy w dobrym stanie technicznym, płyn należy co pewien czas wymieniać. Układ kierowniczy stanowi jeden z ważniejszych systemów bezpieczeństwa pojazdu. Prace związane z układem mogą wykonywać wyłącznie wykwalifikowani mechanicy. Podczas tych prac można wykorzystać produkty marki Total, np. TOTAL FLUIDE LDS, FLUIDE DA lub LHM PLUS. Jako klienci mają Państwo prawo poprosić o ich użycie. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

X

Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz stosowanie plików cookies (tzw. ciasteczka) i innych technologii w celach statystycznych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Kliknij, aby uzyskać więcej inofrmacji.