Rajd Dakar

 

TOTAL Dakar


W Argentynie, Chile i Boliwii, kierowcy i zespoły biorące udział w Rajdzie Dakar odkryli zarówno finezję, jak i surowość wyścigów off-road w najpełniejszym tego słowa znaczeniu. Pojazdy, które od 2005 roku nie brały udziału w odcinkach maratońskich, od teraz są do tego uprawnione.

Troje legendarnych kierowców

Z taką siłą napędową jak kierowcy Sainz, Despres i Peterhansel, zespół Peugeot-Total ma idealną pozycję startową. Bruno Famin, dyrektor Peugeot Sport, jest zachwycony: „To niesamowite, że współpracujemy z trójką legendarnych kierowców, którzy osiągnęli tak wiele sukcesów na przestrzeni lat! Tworzymy niezwykły zespół, a nasi kierowcy idealnie się uzupełniają.”

Carlos Sainz uczestniczył dawniej w rajdach WRC, a następnie z sukcesami przeniósł swoje talenty do konkurencji przełajowych.

Cyril Despres jest pięciokrotnym motocyklowym zwycięzcą Rajdu Dakar.

Stéphane Peterhansel to żywa legenda w świecie rajdów terenowych. W związku z 6-krotnym triumfem w kategorii motocykli i 5-krotnym w kategorii samochodów, jest niekwestionowanym rekordzistą w tym wyczerpującym wydarzeniu.

Troje partnerów dzielących tego samego ducha walki

Stéphane Peterhansel oświadczył: „Uważnie śledziłem powrót triumwiratu Peugeot, Red Bull i Total w wyścigu górskim Pikes Peak – nie wspominając o wielkim sukcesie, który został tam osiągnięty. Kiedy weszliśmy do dyskusji, motywacja, zaangażowanie i zasoby techniczne zespołu były wyraźnie widoczne. Można zauważyć wysoki poziom wiedzy technicznej, a środowisko pracy jest pierwszej klasy. Dzielimy tego samego ducha walki i niedosyt zwycięstwa.”

Pojazd: DKR 2008, najnowszy samochód z nienasyconym apetytem na czekające go wyzwania!

TOTAL Dakar

Postawny Peugeot 2008 DKR, niczym bestia, wyraźnie pokazuje, że jest żądny sukcesów. Patrząc na 2008 DKR dobrze widać, że jest spokrewniony z „cywilną” wersją francuskiego crossovera, choć w potężniejszej formie i bardziej imponujących proporcjach, które zostały doszlifowane, aby sprostać wyzwaniom, które się przed nim stawia. Jego konstrukcja jest odejściem od replik związanych tradycją z wyścigami cross-country. Carlos Sainz oświadczył: „Filozofia 2008 DKR oznacza radykalny przełom i wprowadzenie dużej liczby nowych pomysłów. Wynik końcowy jest nieporównywalny do żadnego innego samochodu z napędem na dwa koła. Ma kompaktowe wymiary, co jest niewątpliwą zaletą. Po ukończeniu dwóch ostatnich Rajdów Dakar samochodem z napędem na dwa koła, jestem przekonany, że to dobre rozwiązanie, z którym można wygrać ten rajd.”

Bruno Famin, dyrektor Peugeot Sport, oświadczył: „W kwestii rajdów cross-country najważniejszym pytaniem jest to, czy ścigać się autem z napędem na cztery koła, czy tylko na dwa. Po dogłębnej analizie zdecydowaliśmy się na przeniesienie napędu tylko na dwa koła, które daje wiele interesujących korzyści. 

 

X

Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz stosowanie plików cookies (tzw. ciasteczka) i innych technologii w celach statystycznych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Kliknij, aby uzyskać więcej inofrmacji.