Skip to content

21/06/2016 Porady

BMW 1 e87

trick_total_210615_1300

avatar_null

Ekspert

Ekspert Team Total

Ostatnio spotkałem się z usterką w BMW e87, a dokładnie z problemem z centralnym zamkiem. Nie reagował na guzik oraz na przekręcanie ręczne w zamku – nie otwierał, nie zamykał.

W module komfortu zapisane były dwa błędy:

– 42708, czyli „Awaria przekaźnika odryglowywania”,

– 42709, czyli „Awaria przekaźnika ryglowania”.

 

Tego dnia miałem mało czasu na szukanie przekaźników, więc postanowiłem zadzwonić do działu technicznego BMW (nie wiedziałem, które to te przekaźniki), a tu miła niespodzianka – temat okazał się znany, a rozwiązanie następujące:

Przyczyną złego działania centralnego zamka są fabryczne bezpieczniki o mocy 15 A znajdujące się w pozycjach F56 i F57. W trakcie eksploatacji rozgrzewają się i często dochodzi do spalenia lub złego kontaktu. I to miało miejsce właśnie u mnie – jeden bezpiecznik był spalony, a drugi wyraźnie przegrzany przez zły kontakt. Oczywiście, należy sprawdzić poprawność działania przekaźników i jeżeli jest wszystko w porządku, a układ nie jest nadmiernie z jakiejś przyczyny obciążony, dział techniczny zaleca zastosować bezpieczniki o mocy 20 A i traktuje to jako rozwiązanie problemu.

I jeszcze jedno – po wymianie bezpieczników należy włączyć zapłon na około 15 s, po czym go wyłączyć i sprawdzić poprawność działania zamka centralnego z pilota. Jeśli tego nie zrobimy, pilot może źle działać.

Prosto, łatwo i zgodnie z zaleceniem producenta pojazdu. Warto czasem skorzystać z pomocy, dzięki czemu oszczędzimy dużo czasu.