Skip to content

29/09/2016 Porady

Brak mocy w Pajero

avatar_null

Ekspert

Ekspert Team Total

Problem dotyczy Mitsubishi Pajero 3,2 DID, rok produkcji od 2006 do 2010. Klient zgłasza brak mocy oraz świecącą kontrolkę trakcji (uwaga: nie zapala się kontrolka silnika).

Przyczyna usterki jest bardzo prosta, próżno jej szukać w turbosprężarce lub innych elementach wykonawczych, tym bardziej że nie ma żadnych błędów w sterowniku silnika. Problem tkwi w kolektorze ssącym, a właściwie w złym umiejscowieniu króćca do czujnika ciśnienia doładowania – nieopodal zaworu EGR – co powoduje jego znaczne zabrudzenie nagarem. Rozwiązania są trzy:

– przepchać lub przedmuchać króciec w celu oczyszczenia (metoda bezkosztowa i gwarantowany powrót klienta), można taką poradę dać klientowi, jak jest w drodze – nie ma innej rady,

– kupić kolektor po zmianie technicznej z innym umiejscowieniem króćca, koszt w Mitsubishi około 1800 zł brutto (w czasie gwarancji samochody miały kampanię gwarancyjną),

– samodzielnie przerobić miejsce przykręcenia króćca do map sensora (najlepiej na kolektorze ssącym, ale przed zaworem EGR). Uwaga: do prac zdemontować kolektor ssący; czas demontażu to około 20 min.

Osobiście uważam, że rozsądnym kompromisem jest rozwiązanie trzecie.