Skip to content

Dowody i testy

Konieczność dostosowania się do norm związanych ze zmniejszaniem poziomu zanieczyszczeń (zwłaszcza normy Euro 6) sprawiła, że budowa pojazdów uległa istotnym zmianom. Nowe jednostki napędowe charakteryzują się coraz wyższymi wymaganiami co do jakości paliwa (wyższe poziomy temperatury i ciśnienia): 

  • Wtryskiwacze to kluczowy element silnika wysokoprężnego, dlatego też przez cały okres użytkowania pojazdu należy dbać o stan ich czystości, co pozwoli na utrzymanie przez cały ten czas właściwego poziomu osiągów silnika.
  • Wraz z pojawieniem się układów bezpośredniego wtrysku benzyny, konieczne stało się zadbanie o ochronę wtryskiwaczy – wrażliwych elementów stosowanych w jednostkach napędowych nowego typu.
  • Konstrukcje silników benzynowych z wtryskiem pośrednim są w dalszym ciągu udoskonalane, zatem mogą pojawić się nowe wymogi związane z zastosowaniem technologii zmiennego skoku zaworów.
  • Na popularności zyskują pojazdy wyposażone w systemy „stop&start” oraz pojazdy z napędem hybrydowym – te nowe technologie mogą okazać się bardziej wrażliwe na zanieczyszczenia.
  • Paliwo musi spełniać w równym stopniu wymagania wszystkich silników, zarówno tych wykorzystujących najnowsze technologie, jak i starszych jednostek napędowych.

W przypadku silników benzynowych: 

  • BENZYNA BEZOŁOWIOWA 98 EXCELLIUM umożliwia wyeliminowanie nawet 99% (1) zanieczyszczeń zaworów ssących w silnikach z wtryskiem pośrednim. Umożliwia utrzymanie układu dolotowego w czystości. Zapewnia usunięcie nawet 90% (2) zanieczyszczeń obecnych na zaworach ssących.
  • BENZYNA BEZOŁOWIOWA 98 EXCELLIUM umożliwia wyeliminowanie nawet 79% (3) zanieczyszczeń wtryskiwaczy w silnikach z wtryskiem bezpośrednim. Zapewnia usunięcie nawet 51% (3) zanieczyszczeń obecnych na wtryskiwaczach.

W przypadku silników wysokoprężnych:

  • EXCELLIUM DIESEL umożliwia wyeliminowanie nawet 93% (4) zanieczyszczeń wtryskiwaczy. Zapewnia usunięcie nawet 45% (4) zanieczyszczeń już przy drugim tankowaniu. 
  • EXCELLIUM DIESEL chroni wtryskiwacze zarówno w najnowszych, jak i w starszych jednostkach napędowych przed wszelkiego rodzaju zanieczyszczeniami (5). 
  • Zapewniając paliwu lepszą podatność na filtrowanie, EXCELLIUM DIESEL pomaga chronić filtr paliwa przed zbyt szybkim zanieczyszczeniem.

 

1) W porównaniu z paliwem nie zawierającym specjalnego dodatku. Testy przeprowadzone zostały w lipcu 2013 r. na silniku z wtryskiem pośrednim umieszczonym na stole testowym, według metody badawczej CEC F-05-93. Wyniki mogą różnić się w zależności od typu pojazdu 

2) W porównaniu z paliwem nie zawierającym specjalnego dodatku. Testy przeprowadzone zostały przez zewnętrzną instytucję w lipcu 2013 r. na silniku z wtryskiem pośrednim umieszczonym na stole testowym, według metody badawczej CEC F-05-93. Wyniki mogą różnić się w zależności od typu pojazdu. 

3) W porównaniu z paliwem nie zawierającym specjalnego dodatku. Testy przeprowadzone zostały w lipcu 2013 r. na silniku z wtryskiem bezpośrednim umieszczonym na stole testowym, według metody opracowanej przez Ośrodek Badawczy TotalEnergies. Wyniki mogą różnić się w zależności od typu pojazdu 

4) W porównaniu z paliwem nie zawierającym specjalnego dodatku. Testy przeprowadzone zostały we wrześniu 2013 r. na silniku z wtryskiem pośrednim umieszczonym na stole testowym, według metody badawczej CEC F-23-A-01. Wyniki mogą różnić się w zależności od typu pojazdu 

5) W porównaniu z paliwem nie zawierającym specjalnego dodatku. Wykonano kilka testów: testy przeprowadzone we wrześniu i październiku 2013 r. na silniku z wtryskiem bezpośrednim umieszczonym na stole testowym, według metody badawczej CEC F-98-08 oraz testy przeprowadzone we wrześniu 2013 r. według metody opracowanej przez Ośrodek Badawczy TotalEnergies. Wyniki mogą różnić się w zależności od typu pojazdu.

Regularne stosowanie paliw EXCELLIUM umożliwia utrzymanie czystości układu wtrysku paliwa oraz zaworów silnika.

  • W przypadku benzyny: utrzymując układ dolotowy silnika w czystości, EXCELLIUM 98 pomaga zapewnić doskonałą jakość mieszanki paliwowo-powietrznej, a tym samym i osiągów silnika przez cały okres jego użytkowania. 
  • W przypadku silników wysokoprężnych: EXCELLIUM DIESEL pozwala na utrzymanie przez długi czas odpowiedniego poziomu mocy silnika poprzez ochronę wtryskiwaczy przed wszelkiego rodzaju osadami. W przypadku silników wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim, stosowanie tego paliwa umożliwia przywrócenie dotychczasowej mocy silnika zaledwie w ciągu 6 godzin(6).

Poza tym paliwa EXCELLIUM chronią metalowe elementy przed korozją spowodowaną obecnością w paliwie wody (wynikającą ze skraplania się, opadów atmosferycznych czy mgły wodnej), która mogłaby uszkodzić niektóre podzespoły układu paliwowego silnika. 

Zawierają one także cząsteczki, których zadaniem jest zmniejszanie tarcia pomiędzy metalowymi elementami, co pozwala na ograniczenie zużywania się wrażliwych podzespołów silnika. Twój pojazd będzie mógł pojechać dalej i dłużej.

 

6) W porównaniu z paliwem nie zawierającym specjalnego dodatku. Test przeprowadzony został we wrześniu i październiku 2013 r. na silniku z wtryskiem bezpośrednim umieszczonym na stole testowym, według metody badawczej CEC F-98-08. Wyniki mogą różnić się w zależności od typu pojazdu.

Zanieczyszczenie silnika pojazdu może być przyczyną zwiększonego zużycia paliwa, dlatego też utrzymanie wydajności silnika wymaga zadbania o jego czystość. 

Połączenie technologii polegające na jednoczesnym zastosowaniu środków czyszczących, zmniejszających tarcie oraz usprawniających proces spalania (dotyczy wyłącznie silników wysokoprężnych) umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa przez silnik.

Rzeczywiście, czy to w przypadku BENZYNY BEZOŁOWIOWEJ 98 EXCELLIUM czy też paliwa EXCELLIUM Diesel, poziom emisji CO2 zmniejsza się bezpośrednio dzięki mniejszemu zużyciu paliwa.

Zastosowanie paliwa EXCELLIUM DIESEL umożliwiło uzyskanie ograniczenia emisji tlenku węgla oraz niespalanych w niskich temperaturach przez wiele pojazdów węglowodorów średnio o 22% już od pierwszego zatankowania. Wykazano spadek emisji tlenku węgla (CO) o nawet 37% , niespalonych węglowodorów (HC) o nawet 39%(7).

 

7) W porównaniu z paliwem nie zawierającym specjalnego dodatku. Test przeprowadzony został w 2014 r. na kilku pojazdach umieszczonych na hamowni w cyklu Artemis (odzwierciedlającym przebieg uśredniony jazdy rzeczywistej) z uwzględnieniem analizy wyników uzyskanych w cyklu miejskim. Wyniki mogą różnić się w zależności od typu pojazdu.