Skip to content

08/06/2016 Porady

Saab 9-3 model po ‘94 r.

avatar_null

Ekspert

Ekspert Team Total

Czy spotkaliście się z awarią tylnej wycieraczki w saabach 9-3? Jest to dość popularna usterka w tym modelu, choć defekt ten dotyczy aut wyprodukowanych po 1994 roku.

A więc gdy trafi do Was takie auto i klient uskarża się na niedziałającą tylną wycieraczkę – i wygląda to tak, że po uruchomieniu wycieraczki słychać silnik, a ramię wraz z piórem stoi w miejscu – to istnieje duże prawdopodobieństwo, że śruba mocująca ramię do trzpienia silnika poluzowała się.

W celu zdiagnozowania usterki należy sprawdzić moment dokręcenia nakrętki. Trzeba się upewnić, że silnik wycieraczki jest wyłączony, następnie otworzyć osłonkę trzpienia, odkręcić nakrętkę i ustawić ramię w pozycji spoczynku (jeśli wcześniej się je przestawiło). Ja przed ponownym skręceniem używam kleju do gwintów i aplikuje go na trzpień – mam wtedy pewność, że nakrętka ponownie się nie zluzuje. Nakrętkę należy dokręcić za pomocą klucza dynamometrycznego, moment dokręcenia to 8,5 Nm. Po zmontowaniu całego zespołu należy sprawdzić działanie wycieraczki.