Skip to content

29/01/2016 Porady

Sposób na wymianę filtra paliwa

shutterstock_205320475_wymiana_filtra

avatar_null

Łukasz Bogus

Mechanik - Porada użytkownika

Wymiana filtra paliwa w dzisiejszych czasach nie jest już tak prosta jakby się mogła wydawać. We wszystkich pojazdach należy zwrócić szczególną uwagę aby do układu paliwowego nie dostały się żadne zanieczyszczenia. W niektórych układach takich jak system Bosch wyposażonych w pompę serii CP4 (szeroko występującej w grupie VW) należy wykonać dodatkowe czynności które są niezbędne dla trwałości pompy. Po standardowych czynnościach jakie wykonujemy przy wymianie filtra, oczywiście zwracając uwagę na czystość i wymieniając gumkę na nową której nie można pozostawić zrolowanej, podłączamy się testerem i uruchomiamy funkcję odpowietrzania. Następnie podejmujemy próbę odpalania samochodu, jeżeli nie uda się odpalić w przeciągu kilkunastu sekund należy powtórnie uruchomić funkcję odpowietrzania i dopiero wtedy ponownie próbować odpalić samochód, czynności te powtarzamy aż silnik odpali. Cała ta procedura jest obowiązkowa ze względu na konstrukcję pompy w której napęd sekcji tłoczącej realizowany jest przez popychacz z rolką. Popychacz ten jest okrągły, a jego położenie ustalane jest tylko sprężyną i ciśnieniem paliwa, dlatego nawet chwilowe braki paliwa w pompie mogą spowodować obrócenie popychacza a w konsekwencji zatarcie pompy i uszkodzenie całego układu paliwowego. Zachęcam do obejrzenia filmiku przedstawiającego konstrukcję tej pompy https://www.youtube.com/watch?v=08l3O8JueGo.